GetenFrida

Jag
Jag har under en längre tid, och kämpar fortfarande med det, inte tyckt om mig själv. Framförallt min kropp och mitt utseende. Det var endast få stunder jag kunde känna någon glädje över mig själv. Men för var dag börjar jag känna mig mer och mer självsäker, dock växlar det många dagar så som humöret. 
 
Jag måste lära mig att älska mig själv, att tycka om det jag ser i spegeln, på bilder och det jag visar utåt, hur ska jag annars kunna förvänta mig att någon annan gör det. Jag måste känna mig bekväm i mig själv, oavsett om jag är själv eller bland folk. Och framförallt så måste jag sluta jämföra mig med folk. Det finns mer till livet än vad det ser ut, mer än det yttre. Jag har lyckats bli hälsosammare, gå ner i vikt och bli mer bekväm i mig själv, men jag har en lång bit kvar att gå innan jag kan säga att jag tycker om varje del av mig själv. Jag kommer nog alltid att ha något att kämpa med, något jag nte riktigt är nöjd med. Men jag kommer definitvit komma till det stadiet då jag har många fler bra dagar än dåliga. Motgångar har vi alla det är bara hur man tar tag i dem och löser de som är det viktigta. Man får inte tillåta sig själv att ta åt sig av motgångarna mer än att man blir starkare av dem. 
 
Jag har lite mage och mina lår är inte direkt små, men jag har en kropp som orkar med min vardag med träning, jobb och annat. Jag har en kropp jag borde vara stolt över men som jag bara kan hitta massa fel på. Ingen är helt nöjd med sig själv men man kan alltid jobba med det, och det blir bättre med tiden. Har gått från att tycka att jeans är det jobbigaste man kan köpa till att det är ganska kul. Jag har lyckats bli mer och mer nöjd med mig själv med tiden. Att inse att man gör sitt bästa och att det tar tid gör att man orkar med några motgångar så länge man känner att det ändå går åt rätt håll. Hoppas ni tycker om er själva och att ni är snälla mot eran kropp, den gör så gott den kan!
 
Fia - mamma till Lucas & Kasper

Du är världens finaste precis som du är! ♡

Svar: Tack underbara du!!!
Frida Wallros

Bea

Önskar du kunde sig dig själv med mina ögon. Du är finast både på insidan och utsidan och otroligt stark! Älskar dig precis som du är <3

Svar: Tack!! DU är underbar på insidan och utsidan oxå!! Älskar dig presic som du är oxå!! <3
Frida Wallros

firren

+1 på bea, önskar att du kunde få se dig som vi gör. du är BÄST och SVINSNYGG! plus: vet att det är svårt, men försök tänk såhär; du är inte din kropp utan du HAR en kropp. du är allt det där som är innanför och hur du tänker och känner <3 jag älskar dig.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress