GetenFrida

Hogwarts del 4 slutet
Här kommer mina sista bilder från Hogwarts. Efter butterbeeren gick vi utomhus och hittade Knight bus och Privet Drive. Vi hittade även Hagrids motorcykel och Weasleys flygande bil. 
Huset där Harrys föräldrar blev mördade av Voldemort. Vi gick på Hogwarts bridge som är den riktiga från filmerna. Riktigt häftigt att gå på den som vart med i filmen. 
Chess-pjäserna
Här sitter vi i Weasleys bil
Och på Hagrids motorcykel, det var rätt svårt att komma ner i sidovagnen men tillslut lyckades jag haha.
Sen kom vi in till rekvisitan och Diagon Alley 
En rörlig Hedwig och Voldemort. 
Aragog
Dobby
Vingfåle
Diagon Alley
Miniatyr modeller 
Och hela Hogwarts i snö. Så himla fint! Tänk att fått uppleva denna byggnaden på riktigt! 
Sen kom vi ut till affären där det fanns en stav till alla som vart med och gjort alla filmerna. Hur många som helst. Jag hittade dock ingen jag kände igen. 
Så glad att jag fick åka dit med Alva som är ett grymt mycket större fan än vad jag är vilket betydde att hon kunde förklara det jag inte kom ihåg eller hade någon aning om. Men det ska ändras nu när jag ska läsa alla böckerna! Ska köpa andra imorgon på flygplatsen om jag hittar den. Nu ska jag sova i denna sängen för sista gången. Blandade känslor!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress