GetenFrida

Gröna fingrar

För en vecka sedan köpte jag nya krukor till mina avocadokärnor och målade delar av dem vita för att liva upp dem lite grann. I lördags när båda krukorna hade torkat planterade jag om avocadosarna och passade även på att plantera om mina elefantöron då de behövde ny jord. Hade fått elefantöronbebisar som jag satte i vatten så att de kan växa och få rötter innan de sätts i jord.
Flyttade om lite bland plantorna nu när jag ändå höll på. Tomaten står numer på golvet i snefönstret då den växte upp i taket plus där får den mer sol. Eken ställde jag upp i köksfönstret istället för på stubbordet där avocadosarna sen ska stå när jag är klar med bordet, men än så länge får dom stå på pallarna vid köksfönstret. Har hunnit bli rätt många växter i min lilla etta nu vilket är väldigt roligt. Har ni några växter hemma hos er?

Såhär såg kärnorna ut innan jag satte ner dem i jorden, den ena har suttit i vatten lite längre och har därför vuxit lite mer. Men förhoppningsvis är båda på god väg till att bli fina växter.
F.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress