GetenFrida

En dag bland gröna kramgoa kaniner
Igår åkte Sara, Jonathan och jag till Göteborg till 11-tiden där vi mötte upp vår farmor, farbror Nils, hans fru Eva, kusinen Oskar, Sofia, Lucas, Kasper och Karin för att spendera dagen på Liseberg. Farmor var snäll och bjöd oss så att vi kunde njuta av en dag tillsammans med Nils, Eva och Oskar när de är i Sverige och hälsar på vilket var väldigt roligt! Vi åkte dit förra året tillsammans också, fast då var inte Nils och Eva med så var lite extra roligt i år. Vi hade väldigt tur med vädret, soligt med några moln, dock lite blåsigt till och från, men väldigt lagom med köer så vi slapp vänta något längre mellan åkturerna. Oskar hade turen att vinna stjärnvinst på första spelet och twix som är så gott! Jag spelade ingenting vilket jag brukar göra, om bara lite grann. Men eftersom jag inte äter godis (och inte heller brukar vinna) så kändes det lite onödigt att lägga pengar på det.
Vi blev bjudna på god mat på Hamnkrogen. Jag valde entrecote och Jonathan fick min potatis"korv". Mycket gott!
Lucas, Jonathan, Sara och jag provade dessa flygplan. Man kan med vingarna och vindarna som blir vrida sig åt både vänster, höger och snurra runt helt och hållet om man skulle vilja.  Lucas och jag satt ganska still och bara njöt av utsikten medan Sara och Jonathan vred lite hit och dit. Har ni inte testat den, så testa! Man behöver som sagt inte snurra runt utan kan sitta still om man vill.
Trötta men glada efter en bra och trevlig dag åkte vi hem strax före åtta. Det var skönt att lägga sig i sängen och vila benen. Tar på krafterna att springa efter fyra barn på Liseberg, framförallt om dom inte vill åt samma håll hela tiden. Man blir ju nästan lite som ett barn själv när man går på Liseberg!
F.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress