GetenFrida

Danmarksresa #2
På morgonen i Danmark gick vi ner och åt frukost och gosh vad vi åt! Det fanns mackor, flingor, stekt potatis, bacon, ägg av olika slag, pannkakor och mycket färsk frukt. Så himla gott med färsk frukt! 
Efter frukosten ville mamma, Emma och Mira bada lite mer så vi andra gick till stan och kolldae lite i affärer, jag köpte några drinkpinnar till min fest. 
När vi checkat ut så åkte vi till Skagen där vi spenderade resten av dagen innan det var dags för att ta färjan hem vid 8 tiden. Det var så himla fint och vi hade sån tur med vädret! Det var soligt och lite molnigt och väldigt varmt. Kunde inte hoppats på bättre väder! 
Vi gick runt och kollade på stenar, gick i vattenbrynet och gick ända ut till spetsen av stranden där Skagerack och Kattegatt möts. 
Älskade mormor och morfar! Bästa morföräldrar man kan önska sig! 
Vi gick ju såklart ut i vattnet och eftersom jag hade jeans som inte gick att dra upp så långt så blev jag lite blöt av vågorna, men helt klart värt det. Torkade snabbt i värmen!
Finaste mammorna!
När vi kände oss klara med stranden åkte vi in till samhället i Skagen för att äta lunch. Valde hamburgare och det kan vara den godaste hamburgaren jag någonsin ätit. Så fantastisk!
Och till efterrätt blev det såklart glass!
Blev lite shopping på färjan. Köpte en Baileys, en Marc Jacobs parfym och två toblerone. Det var väldigt skönt att lägga sig i sängen när vi kom hem strax efter tolv på kvällen och var inte jättepigg på att jobba dagen efter men det gick bra. Nu ska jag sova för imorgon ska jag troligtvis gå till jobbet då mitt busskort tog slut idag och tänkte att det var lika bra att ta vara på tillfället för en promenad och imorgon kväll ska vi grilla med några arbetskamrater vilket ska bli väldigt trevligt! Bara vädret håller i sig så att det inte regnar. Gonatt!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress