GetenFrida

28 juli

Min fredag började med att jag hade en katt springandes mellan benen på mig och ville vara med på allt jag gjorde. Fick dock lämna honom när jag åkte till jobbet och då gissar jag på att han väckte någon av de andra istället.
Nisse blev riktigt glad när Mira och jag kom hem, mjauade och strök sig mot oss, och Mira var glad över att se honom. Efter middagen såg Mira på film och jag tog bort barken från stubben. Kände på mig att det var några djur som bosatt sig där inne, vilket stämde väldigt bra. Barken var mycket enklare att få bort än jag trott, räckte att jag stack ner en skruvmejsel några cm och tryckte lite lätt utåt så lossnade den hela vägen bit för bit. Nisse var väldigt nyfiken av vad jag höll på med, han var framme flera gånger och nosade på stubben och lekte lite med sopsäcken jag la ut för att skydda golvet. Ska tvätta av den så att det blir rent trä på sidorna och kanske också slipa lite på ovansidan för att få bort allt mögel. Köpte ett mögelmedel i lördags som jag la på så att det inte ska sprida sig mer iallafall så får se om jag lyckas få bort så gott som allt när jag tvättar den. Får se hur resultat av projektet blir.
Idag efter jobbet åker jag till Göteborg för att möta upp Malin och kanske även Johanna och Jessica för att gå på Marvels quiz, ska bli så himla roligt! Bra start på veckan!
F.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress