GetenFrida

Få nytta av sin kunskap
En av de svåraste sakerna att köpa tycker jag är jeans. De är antingen för stora eller för små någonstans, aldrig helt perfekta. Jag lyckades hitta ett par riktigt sköna par jeans på Lindex i våras, stretchiga och skönt höga i midjan, men såklart var den ena storleken lite väl tajta runt låren och storleken större för stor i midjan. Valde till slut den större storleken, då man alltid kan använda ett snyggt skärp till, men tröttnade i helgen på hur stora de faktiskt va, så jag bestämde mig för att göra något åt det. De va stora i midjan samtidigt som det blev en bubbla av överflödigt tyg över rumpan när jag stod vanligt, så kände för att förminska både bredden på oket och lite midjan. När jag fixat till oket ungefär hälften så stort som från början så dom inte riktigt lika stora i midjan så tog bara in några centimeter för att inte krångla till det allt för mycket för mig själv. Så här såg byxorna ut på innan.
 Och såhär blev resultatet. Faktiskt väldigt nöjd med hur det blev i slutändan och byxorna sitter mycket bättre nu än innan. Så skönt att kunna sy in och göra om kläder så att de passar bättre så man slipper slänga och köpa nytt hela tiden, blir så onödigt dyrt då. Allt går ju dock inte att göra om så att det ser bra ut om det är för stort, men för det mesta kan man göra något iallafall. Dessutom är det väldigt roligt att få nytta av sin kunskap och utbildning.
F.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress