GetenFrida

Kräftskiva nr2
I lördags begav jag mig till Göteborg för att gå på kräftskiva hos Sanna och Joppe. Vi hade tur med vädret då det var hyfsat varmt och inget regn. De hade förberett och pyntat väldigt fint på en uteplats i området som de bor och där spenderade vi hela kvällen.
Jag hade under veckan beställt kräftor och räkor på Ica maxi som jag hämtade ut i fredags. Fick med en riktigt stor kräfta och jämförde den med en klo från Sannas kräfta. Kan säga att det var värt att kämpa för köttet i klon på den kräftan! 
Sanna och Joppe hade pyntat platsen väldigt fint med både ballonger, girlanger och ljusslingor inför kvällen.
Både Sanna och Happe hade båda fixat några shotar som vi alla fick smaka på och till dem sjöng vi de snapsvisorna som de hade fixat. 
Dessa två töserna gör mig så himla glad! 
Vi spelade ett spel under kvällen, ingen aning om vad det heter, men man skulle betta om vilket ess som kom fram först. Enkelt och roligt!
Tack för en riktigt härlig kväll!
F.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress